Vlog over de bouw maakt vliegende start

Door Karin Oomen , 06 februari 2018

Vlog over de bouw maakt vliegende start

De opleidingsbedrijven van Bouwmensen Noord-Brabant, Zeeland en Limburg hebben samen met BouwSchool Breda, Civilion, het Zuid-Nederlands Aannemers Fonds en Bouwend Nederland regio Zuid een uniek initiatief ontwikkeld. Ze roepen vloggers op hun creativiteit los te laten op de bouw. Zo willen ze schoolverlaters beter aanspreken en de vloggers maken kans op een mooie vlogdeal. Kijk, dat is weer eens wat anders. De vlogcampagne sluit aan bij de landelijke campagne www.jegaathetmaken.nl

Kent u een vlogger? Stuur hem of haar naar ons door. Iedereen mag meedoen. De winnaar wacht een vette vlogdeal. Die mag gedurende 3 maanden nog eens 10 vlogs maken voor een mooi bedrag. Er zijn uiteraard wel spelregels. Een heuse VlogRaad die wordt samengesteld uit vertegenwoordigers van de deelnemende organisaties, beoordeelt de inzendingen. Er worden 3 criteria gehanteerd: PR-waarde, creativiteit en inhoud. Meer informatie  is te vinden via www.vlogoverdebouw.nl.

Met Vlog Over De Bouw willen we schoolverlaters bereiken via hun eigen media. Velen van hen volgen dagelijks de verrichtingen van vloggers op YouTube, een medium dat ze sowieso veel vaker gebruiken dan reguliere TV bijvoorbeeld of Facebook. Als we jonge creatieve vloggers zover krijgen dat ze hun eigen verhaal over de bouw vertellen, dan heeft dat veel meer impact. Dat kan wel betekenen dat we als bouwsector kritisch benaderd kunnen worden door die filmende jeugd. Daar moeten we voor open staan want daar kunnen we alleen maar beter van worden."


ONDERWIJS EN OPLEIDING BEROEPSONDERWIJS EN HOGER ONDERWIJS OPLEIDERS IN DE BOUW EN INFRA OPLEIDINGSBEDRIJVEN (INTEGRALE PRAKTIJKCENTRA) INSTROOMCAMPAGNE INSTROOM

Over de auteur

C.C.J.M. (Karin) Oomen

Adviseur Onderwijs & Arbeidsmarkt en Regionaal Adviseur Verenigingszaken Brabant Mid-West