De Nederlandse bouwindustrie en de Rode Koningin

Door Joost Fijneman , 20 februari 2018

De Nederlandse bouwindustrie en de Rode Koningin

Of hoe balanceren op de dunne management-koord van korte en lange termijn

De bouwindustrie en bedrijven actief in de bouw hebben nog weleens last van de 'waan van de dag'. Ze zijn druk bezig, altijd. Goed presterende bedrijven leren ons echter dat een evenwichtige focus op de korte en de lange termijn nodig is. Maar wat betekent dit concreet? Kom naar de masterclass van Ludo Lambrechts en Koen Vandenbempt, als gratis aanvulling op het succesvolle: MBA in één dag! Meer informatie of  direct inschrijven »

Key Performance Indicators (KPIs) die op korte termijn geschikt zijn om prestaties op te volgen, kunnen desastreus zijn om een organisatie aan te sturen op lange termijn. Te veel focus op de lange termijn leidt tot het verwaarlozen van de winstgevendheid (en eigenlijk ook de bestaansreden). Hoe kunnen we met dit spanningsveld omgaan? Ludo Lambrechts en Koen Vandenbempt belichten hoe bouwbedrijven een dergelijke dubbele focus kunnen ontwikkelen en gebruiken hiervoor de metafoor van “de rode koningin”. Dit en meer tijdens de extra masterclass, als aanvulling op MBA in één dag van Ben Tiggelaar.

Direct inschrijven »


ONDERNEMERSCHAP EN INNOVATIE

Over de auteur

J. (Joost) Fijneman

Hoofd Bouwend Nederland Advies en plaatsvervangend directeur Bedrijfsvoering & Dienstverlening