Checklist wijzigingen Arbowet

Door Elize Benard , 19 juni 2018

Checklist wijzigingen Arbowet

Op 1 juli 2017 is de gewijzigde Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet) ingegaan. De overgangsregeling van 1 jaar eindigt op 1 juli 2018. Vanaf dat moment moet u aan alle verplichtingen vanuit de Arbowet voldoen om boetes van de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (Inspectie SZW) te voorkomen.

Voorkom boetes

Voldoet uw organisatie vanaf 1 juli 2018 al aan alle eisen die de gewijzigde Arbowet stelt? Arbodienstverlener ArboNed snapt dat u andere dingen aan uw hoofd heeft en helpt u daarom graag op tijd aan uw wettelijke verplichtingen te voldoen. Zo voorkomt u onnodige boetes. Zij hebben een overzichtelijke checklist Wijzigingen Arbowet gemaakt. Met deze checklist ziet u snel wat u (nog) moet doen om te voldoen aan de Arbowet.

Download de checklist >>>

Meer informatie

Met de vernieuwde wet is er meer aandacht voor preventie. Ook versterkt het de betrokkenheid van werkgevers en werknemers, de rol van preventiemedewerker én verbetert het de randvoorwaarden van het handelen van de bedrijfsarts. Daarbij is er meer aandacht voor preventie, beroepsziekten en arbeidsgerelateerde gezondheidsklachten. Meer informatie hierover vindt u op de speciale Arbowet pagina op ArboNed.nl. Op zoek naar meer informatie over het ledenvoordeel met ArboDuo/ArboNed? Klik hier.


ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN EN VEILIGHEID WETGEVING

Over de auteur

E (Elize) Benard

Adviseur Dienstverlening Binnendienst

Contactpersoon bij dit bericht

Charles Verheyen

Beleidsadviseur Veiligheid & Arbeidsomstandigheden en Secretaris Vakgroep Railinfra