Een juridische vraag uit de praktijk: Een duur niet-verzonden mailtje

Door Reina Uittenbogaard-de Keyser , 04 juli 2018

Een juridische vraag uit de praktijk: Een duur niet-verzonden mailtje

Een lidbedrijf benaderde Bouwend Nederland met de volgende kwestie. Hij moest een aanbouw maken bij een consument, op basis van tekeningen van een architect. Bij het openmaken van het plafond bleek een kozijn anders te zijn dan de architect had verondersteld. De aannemer heeft dit vervolgens besproken met de consument en aangegeven dat er nu een een knik aangebracht moest worden in het plafond. De consument was hier niet blij mee, en wilde liever een vlak plafond zoals de architect had getekend. De meerkosten om dit te realiseren vond hij echter te duur. Daarna heeft de aannemer het plafond gemaakt mét knik.


Over de auteur

R.M. (Reina) Uittenbogaard-de Keyser

Juridisch Adviseur

Contactpersoon bij dit bericht

Bouwend Nederland Advies

advies@bouwendnederland.nl, 079 - 3 252 250