“Meer klanten dankzij een goede vindbaarheid in Google”

Door Arjan Walinga , 08 oktober 2018

“Meer klanten dankzij een goede vindbaarheid in Google”

Dankzij Google is iedere informatie binnen handbereik. Toch betekent dit niet automatisch dat een website van een ondernemer goed vindbaar is. Zonder een goede website is scoren in Google lastig en blijft een bedrijf onzichtbaar voor potentiële klanten. Om die reden is Bouwend Nederland samen met Google het project ‘de weg naar online succes’ gestart. En dat had verrassende gevolgen.

Bloemendal Bouw uit Leusden is een van de mkb-bedrijven die bij het project van het overkoepelend orgaan Bouwend Nederland betrokken was. Zo’n tien ondernemers in de bouw waren betrokken bij de pilot van dit project. Bloemendal Bouw liet ook een nieuwe website bouwen door online marketingspecialist Grizzly New Marketing in Breda. De helpende hand had positieve effecten volgens financial en HRM-manager Sandra Boeijink van het bouwbedrijf uit Leusden. “Grizzly New Marketing kwam toevallig op ons pad, dat was nog voordat deze pilot met Bouwend Nederland was gestart”, geeft Boeijink aan. “Samen hebben we nagedacht over wat er op de webpagina’s moest komen.”

Het oog wil ook wat

Vervolgens bundelden Bloemendal Bouw en Grizzly New Marketing hun krachten. “Eerst werd de website in een nieuw jasje gestoken” vervolgt Boeijink haar verhaal. “Er kwam een handiger besturingssysteem en er werd gebruikgemaakt van Google Ads.” Op die manier zorgden zij samen voor een betere vindbaarheid in Google.

Online gevonden worden hoe jij dat wilt

Naast een prachtige vormgeving, hadden de online marketingspecialisten nog een troef achter de hand. Doordat Grizzly New Marketing de webpagina’s op een bepaalde manier instak, kwamen de potentiële klanten via Google eerder bij een website zoals die van Bloemendal Bouw terecht. “Bloemendal Bouw richt zich op kwalitatieve en duurzame verbouwingen, voornamelijk voor bedrijven en organisaties”, vertelt de financial en HRM-manager. Vervolgens worden webteksten op een bepaalde manier ingestoken, zodat de termen waarop mensen zoeken in Google passen bij de informatie op de website. “Denk aan gasloos wonen, duurzaam kantoor en zonnepanelen.” Bloemendal Bouw richt zich voornamelijk op het duurzame aspect in de bouw. “Wij halen onze omzet niet uit particulieren die met de goedkoopste aannemer willen werken”, vertelt Boeijink. “We kozen er ook bewust voor om geen woorden als goedkope aannemer of stuntprijs zonnepanelen te gebruiken.” Op die manier komt Bloemendal Bouw in contact met klanten die bij de identiteit en de werkwijzen van het bedrijf past. Zo krijg je als bedrijf meer aanvragen die passen bij jouw specialisme, waardoor je winst groeit.

Meer klanten dan voorheen

Over het resultaat is Boeijink zeer tevreden. Bij veel van de gekozen trefwoorden verschijnt Bloemendal Bouw na de hulp bovenaan in Google. De particuliere aanvragen komen vaak via het contactformulier van de website binnen en ook bedrijven lezen regelmatig de informatie op de site, valt op te maken uit de maandelijkse rapportages van Grizzly New Marketing. “De website wordt vaker bekeken”, vervolgt Boeijink haar verhaal. “We hebben veel meer klanten dan voorheen.” Deze klanten passen beter bij Bloemendal Bouw.

Vervolg op succesvolle pilot

Bouwend Nederland en de premium partner van Google, Grizzly New Marketing, geven de succesvolle pilot een vervolg. Het doel hiervan is om meer leden te gaan helpen met het behalen van online succes. Zo haal je meer uit je website. Je bent beter vindbaar in Google en krijgt aanvragen vanuit klanten die het beste passen bij jouw organisatie.

Hoe kun jij deelnemen?

Grizzly New Marketing zet zich de komende periode in voor leden uit Noord-Brabant, Zeeland en Limburg. Zij zullen jou benaderen om een oriënterend kennismakingsgesprek in te plannen. De mogelijkheden voor uw organisatie zullen tijdens dat gesprek aan bod komen. Wilt u niet wachten of valt uw bedrijf niet binnen een van deze regio’s? Dat is natuurlijk geen probleem. Stuur dan een e-mail naar j.vankooten@bouwendnederland.nl. Er zal vervolgens zo snel mogelijk contact met u worden opgenomen.



Over de auteur

A. (Arjan) Walinga

Accountmanager