60.000 leerlingen maken kennis met bouw & techniek

Door K.A. (Kathelijne) Koster , 09 oktober 2018

60.000 leerlingen maken kennis met bouw & techniek

Met het verschijnen van 'De StudieKeuzeKrant' bereikt de instroomcampagne ‘Je gaat het maken’ in één klap maar liefst 60.000 leerlingen. De StudieKeuzeKrant, met dit keer de special ‘Bouw & Techniek’, is vorige week op meer dan 230 vo-scholen door heel Nederland verspreid. Het helpt vmbo-, mavo-, mbo-, havo- en vwo-leerlingen (én ouders/verzorgers) met hun studiekeuze.

De doelgroep wordt geïnspireerd en geïnformeerd over de mogelijkheden die de bouw en infra hen biedt. Welke beroepen er zijn en welke opleidingen daarvoor nodig zijn. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan regionale initiatieven, portretten van leerlingen op de bouwopleidingen. De krant draagt bij aan een positief imago van de sector bij jongeren op drie fronten: innovatie/technologische ontwikkelingen, veelzijdigheid en verduurzaming. Naast de redactionele content was er ook veel animo bij onze leden om in deze krant een advertentie te plaatsen.

In de krant staan artikelen met voor jongeren aansprekende onderwerpen, zoals bijv. “Als ik 16 ben heb ik een baan, een salaris en een opleiding”, “Bijna klaar met je opleiding? Dit zijn jouw mogelijkheden!” en “Drie vrouwen over hun keuze voor de bouw”. Bent u geïnteresseerd en wilt u de krant bekijken? Klik dan hier.

Je gaat het maken

Klik hier voor meer informatie over de instroomactiviteiten van Bouwend Nederland rond de campagne ‘Je gaat het maken’. Ga naar jegaathetmaken.nl voor meer informatie en initiatieven gericht op jongeren en zij-instromers rond de instroomcampagne. Volg deze campagne ook op Instagram en YouTube.


ONDERWIJS EN OPLEIDING INSTROOMCAMPAGNE INSTROOM

Over de auteur

K.A. (Kathelijne) Koster

Campagnemanager Instroom