Marketing in de bouw

Door Redactie, 29 april 2016

Marketing in de bouw

“”Steeds meer ondernemingen in de bouwsector investeren enthousiast in hun marketing, waar staat u in deze markt?”

Deze workshop, voor leden van de afdeling Drechtwaard en JBN RRZ, wordt gehouden in de vorm van een Marketing Audit voor de hele groep.
We gaan op zoek naar de commerciële sterktes en zwaktes van het eigen bedrijf. De audit bestaat uit 25 vragen, op strategisch, tactisch en operationeel niveau en raakt zowel de harde als de zachte factoren van de commercie.

Een aantal voorbeelden van harde factoren zijn: de strategie, de marktpositie, het onderscheidend voordeel en de structuur van de marktbewerking. Een aantal voorbeelden van zachte factoren zijn: de commerciële cultuur binnen het bedrijf, de klant- en marktgerichtheid en de commerciële competenties en vaardigheden van de medewerkers.

Doel van de audit is om de deelnemers te triggeren en aan te zetten tot actie op die punten binnen hun bedrijf, waar vanuit de audit blijkt dat verbetering nodig of mogelijk is. Hierdoor het imago van uw onderneming te verbeteren, beter aan te sluiten op de behoeften van de klant, het verbeteren van de bereikbaarheid, het vergroten van de naamsbekendheid en het verbeteren van de kwaliteit.Kort gezegd: een effectiever commercieel en strategisch proces waarbij het niet alleen om omzet draait maar ook om het vergroten van het resultaat.

Datum: woensdag 18 mei 2016
Locatie: Bouwschakel, Houtschelf 10 te Hardinxveld-Giessendam

Programma:
15.00 uur Inloop
15.30 uur Welkom en opening door Jong Bouwend Nederland: Wat gaan we doen!
15.40 uur Marketing Audit o.l.v. Jeroen Landman en Syto Goslinga
18.30 uur afsluiting Jong Bouwend Nederland en aansluitend eten



ONDERNEMER EN ONDERNEMING

Contactpersoon bij dit bericht

Yvonne Hiddink

Bedrijfsadviseur Sociale Zaken