Bouwnu.nl is vernieuwd

Door Edwin Groot , 17 november 2017

Bouwnu.nl is vernieuwd

Bouwnu is met bijna 10.000 reviews dé vergelijkingswebsite voor de woningbouw. De explosieve groei in het afgelopen jaar was één van de redenen om Bouwnu 2.0 te ontwikkelen. Met extra functionaliteiten voor aannemers en consumenten.

Wat is er nieuw?

Edwin Groot, directeur van SKB en initiatiefnemer van Bouwnu.nl: 'We merkten dat we toe waren aan een robuuster systeem dat ook onze ambities qua groei aan zou kunnen. We kwamen in contact met Klantenvertellen, marktleider op het gebied van reviewmarketing en onderdeel van DTG. We besloten samen de schouders onder de doorontwikkeling van Bouwnu te zetten. Het resultaat presenteren we vandaag dus.'

Waarom een nieuw systeem?

'Groot voordeel is dat we gebruik kunnen maken van een systeem dat zich al jaren lang bewezen heeft. Het is voor bedrijven eenvoudiger om klanten uit te nodigen voor een review, een reminder wordt automatisch verstuurd als er niet op gereageerd wordt en de aannemer kan ook zelf nog een herinnering versturen. Daarnaast heeft het nieuwe systeem een aantal geautomatiseerde controles zodat de kans op onechte reviews nog kleiner is. Reviews kunnen trouwens niet meer anoniem worden ingevuld, ook dat draagt bij aan eerlijk en transparant beoordelen.'

Is er behalve het reviewsysteem nog meer veranderd voor bedrijven?

'Ja zeker! We hebben de hele site een opfrisbeurt gegeven. De bedrijfsprofielen hebben meer opties gekregen; denk aan het toevoegen van video’s en social media accounts. Ook de zoekmachine heeft een upgrade gehad. Alle bedrijven kunnen nu zelf invullen hoe groot hun werkgebied is. Voorheen was dat alleen per provincie aan te geven, niet optimaal als je net op de grens van twee of drie provincies gevestigd bent. Consumenten vinden nu eenvoudiger een aannemer die werkt in hun (toekomstige) woonplaats.'

Wat merken consumenten van Bouwnu 2.0?

'Een heel nieuw onderdeel is de rubriek ‘Hulp bij je bouwproject’. We geven hier informatie over nieuwbouw- en verbouwprojecten. Zo gaan de consumenten beter voorbereid aan de slag. Voor jullie kan dat betekenen dat je klant / opdrachtgever beter weet wat hij wil en hoe, meer begrip heeft voor dingen die misschien niet in een keer goed gaan en een realistisch verwachtingspatroon heeft. En ook zij hebben natuurlijk voordeel van de verbeteringen die we hebben doorgevoerd in het ontwerp en de werking van de site.'

Bouwend Nederland en Bouwnu

Bouwend Nederland is als partner aan Bouwnu verbonden. Maxime Verhagen: 'Reviews zijn niet weg te denken uit het dagelijks leven. Consumenten zijn zeer geïnteresseerd in de ervaring van anderen bij de selectie van een bouwbedrijf. Onderscheid op basis van kwaliteit is voor onze leden essentieel. Die kwaliteit moet dan wel zichtbaar en herkenbaar voor de klant worden gemaakt. Bouwnu is daar als onafhankelijke site het platform voor.'


MARKT ONDERNEMERSCHAP EN INNOVATIE

Over de auteur

Edwin Groot