• Home
  • Actueel
  • Nieuws
  • Inspirerend interview over innovaties in het magazine de Werkwijzer

Inspirerend interview over innovaties in het magazine de Werkwijzer

Arjan Wallinga vertelt over virtueel bouwen en digitalisering

dinsdag 29 september 2020

Lisette van Geest

communicatie adviseur
Afbeelding Inspirerend interview over innovaties in het magazine de Werkwijzer

De derde editie van de Werkwijzer staat in het teken van 'Innovatie'. Arjan Wallinga vertelt in een interview dat de bouw een groeispurt maakt op het gebied van virtueel bouwen en digitalisering. Huizen, dijken, wegen, sluizen, viaducten en gebouwen: voordat er ook maar iets wordt gerealiseerd in real life, wordt alles door de computer uitgerekend en wordt er eerst een model gemaakt.

De bouw ontvangt digitale kanjers met open armen

We bouwen aanzienlijk slimmer dan ooit en we gaan vanaf nu steeds slimmer bouwen. De Bouw is dynamisch en meer en meer project georiënteerd. We zitten te springen om mensen die thuis zijn in moderne technieken. Om jongeren en zij-instromers hiervoor te enthousiasmeren vertelt Arjan in het interview welke ontwikkelingen de bouw & infra doormaken. En dat de bouw ook meehelpt aan het oplossen van maatschappelijke problemen, denk hierbij aan problemen in de zorg of jongerenhuisvesting. Klik hier om de derde editie van de werkwijzer te lezen. Het artikel over de bouw & infra kan je vinden op pagina 19.

Werkwijzer

WerkWijzer heeft een oplage van 75.000 en wordt verspreid onder decanen, loopbaanbegeleiders en Leer Werkloketten (voorheen ‘UWV WERKbedrijven’). Vele jongeren, zij-instromers en herintreders maken zo kennis met de mogelijkheden van studeren en werken in de bouw & infra. Het blad wordt gestuurd naar VMBO- en MBO-scholen in Nederland. Ook decanen en loopbaanbegeleiders op ongeveer 850 scholen in Nederland krijgen het blad digitaal toegestuurd.

Je gaat het maken

Klik hier voor meer informatie over de instroomactiviteiten van Bouwend Nederland rond de campagne ‘Je gaat het maken’. Ga naar jegaathetmaken.nl voor meer informatie en initiatieven gericht op jongeren en zij-instromers rond de instroomcampagne. Volg deze campagne ook op Instagram en YouTube.