Radiospots Je gaat het maken in de bouw & infra

Door K.A. (Kathelijne) Koster , 08 april 2019

Radiospots Je gaat het maken in de bouw & infra

Deze maand starten we in het kader van de instroomcampagne 'Je gaat het maken in de bouw & infra' met een radiocampagne. De radiospots zijn landelijk te horen op Radio 538 en SLAM!.

Er zijn twee audiospots gemaakt, één voor de doelgroep jongeren (14- tot 20-jarigen) en één voor de doelgroep zij-instromers (35- tot 50-jarigen). De spots zijn vanaf dinsdag 9 april te beluisteren op de bovengenoemde zenders. Op deze manier is er een goede spreiding en worden deze twee doelgroepen optimaal bereikt. Uitgangspunt is een contactfrequentie van 4 per zender, waarmee we een goed bereik creëren onder de doelgroepen. Qua planning zijn de spots te horen in de weken 15 t/m 18. Waarbij de spots op SLAM! te horen zijn in week 15, 16 en 17. Op Radio 538 zijn de spots te horen in week 16, 17 en 18.

Radiospots

De spots van Bouwend Nederland hebben een duidelijk doel: nieuwe instroom. Het toetreden van zowel jongeren als zij-instromers is een must. De radiocampagne is qua planning in lijn met een aantal belangrijke andere activiteiten binnen deze periode zodat het effect elkaar versterkt; Jongeren moeten immers voor 1 mei hun keuze hebben gemaakt voor een vervolgopleiding. En later deze maand start het televisieprogramma 'Je gaat het maken' op RTL4, gericht op de werving van zij-instromers.

Nieuwsgierig geworden? Beluister dan direct de spot gemaakt voor jongeren en de spot gemaakt voor zij-instromers.

Informatie

Ga voor meer informatie over de instroomcampagne en –activiteiten van Bouwend Nederland voor jongeren en zij-instromers naar ‘Je gaat het maken in de bouw & infra’.


ONDERWIJS EN OPLEIDING INSTROOMCAMPAGNE INSTROOM

Over de auteur

K.A. (Kathelijne) Koster

Campagnemanager Instroom