Joep Rats: “In onze sector zijn reviews steeds belangrijker”

Door Redactie, 26 april 2019

Joep Rats: “In onze sector zijn reviews steeds belangrijker”

Bouwnu.nl bestaat bij de gratie van consumenten die het de moeite waard vinden om hun mening te delen. Zij vertellen wat ze van de prestaties van hun bouwbedrijf vinden, zodat andere consumenten daar hun voordeel mee kunnen doen. Steeds meer bouwbedrijven begrijpen die wisselwerking en zij stellen zich transparant op door zich te profileren op bouwnu.nl. Zo kunnen we ons samen hardmaken voor verbetering van de bouw. Dat lukt ons ook met de steun van een aantal partners. In deze rubriek vertellen zij waarom zij zich als ambassadeur van dé vergelijkingssite in de woningbouw presenteren. Het belang van bouwnu.nl wordt deze keer uitgelegd door Joep Rats, directeur economische & verenigingszaken van Bouwend Nederland.

Waarom is reviewmarketing een goed instrument voor een bouwbedrijf?

Joep Rats: “80% van de consumenten betrekt reviews bij de keuze voor een product of dienst. In onze sector zijn reviews voor consumenten (en zakelijke opdrachtgevers) ook steeds belangrijker. Voor consumenten is (ver)bouwen iets dat ze niet zo vaak doen en er zijn hoge bedragen mee gemoeid. Het wekt vertrouwen als voormalige klanten met reviews aangeven dat een bouwbedrijf het bij hen goed gedaan heeft.”

Wat doen reviews met de kwaliteit van de bouw?

Joep Rats: “Het is positief dat de ervaren kwaliteit op bouwnu.nl in beeld wordt gebracht. Gemiddeld genomen doen bouwers het goed en we merken dat steeds meer bedrijven hun prestaties met trots willen tonen. Een keer een minder goede review hoort daar ook bij. Dat houdt iedereen scherp en levert bij bouwers intern gesprekstof waarmee de kwaliteit verder verbeterd kan worden. En natuurlijk bevestigen reviews met hoge scores dat het werk goed is uitgevoerd en de klant tevreden is. Belangrijk daarbij is dat bouwnu.nl niet alleen kijkt naar vakmanschap. Afspraken nakomen en communicatie zijn ook van groot belang voor een geslaagd bouwproject. En eerlijk is eerlijk, je bent zelf ook een consument die én een goed product én goede service wil, dat mag in de bouw toch niet anders zijn?”

Wat is uw oproep aan de sector?

Joep Rats: “Ongeveer vierhonderd leden van Bouwend Nederland zijn actief op bouwnu.nl en zij scoren gemiddeld ruim een acht. Wij zijn daar trots op en raden de andere leden aan ook te starten met het verzamelen van reviews.”

Meer weten? Kijk op https://bouwnu.nl/!


ONDERNEMERSCHAP EN INNOVATIE

Contactpersoon bij dit bericht

Joppe Duindam

Accountmanager Bouw Midden