Nieuwe website en nieuw ledenportaal Bouwend Nederland in aanbouw

Door Alex Nieuwenhuis , 27 juni 2019

Nieuwe website en nieuw ledenportaal Bouwend Nederland in aanbouw

De vereniging vernieuwt! Al enige tijd werkt Bouwend Nederland op de achtergrond aan een nieuwe website en – als onderdeel daarvan – een nieuw online portaal voor de leden. Dit betekent dat je straks 24/7 zélf de regie hebt over welke informatie je van de vereniging wilt ontvangen, inzicht in voor jou relevante dienstverlening, de mogelijkheid om bedrijfsgegevens te muteren en meer. Zowel de website als het online ledenportaal zullen we in de loop van deze zomer uitrollen.

Nieuwe verenigingssite

In de komende periode bouwt de vereniging verder aan een nieuw www.bouwendnederland.nl. Naast een herziene, eigentijdse uitstraling biedt de nieuwe site leden de mogelijkheid om interessegebieden aan te geven en daarop de informatievoorziening af te stemmen. Tegelijkertijd nemen we populaire en veelvuldig gebruikte onderdelen van de huidige site mee: de uitgebreide weermodule, de kant-en-klare modelcontracten, handige informatie voor uw bedrijfspraktijk en nog veel meer. Allemaal vertrouwde dienstverlening, die alleen beter ontsloten, beter vindbaar en overzichtelijker gepresenteerd zal zijn. De verwachting is dat we de nieuwe site in augustus-september kunnen lanceren.

Ledenportaal Bouwend Nederland

Via de nieuwe website van Bouwend Nederland is straks ook een ander nieuw platform toegankelijk: het ledenportaal van de vereniging. In dit ledenportaal kun je terecht voor het aangeven van jouw interessegebieden (waarmee de informatie op de site gestuurd wordt – zie hierboven). Maar het is ook de plek waar je een overzicht van relevante bijeenkomsten en trainingen hebt, uiteraard met aanmeldmogelijkheid. Alle reguliere websitegebruikers kunnen van deze opties profiteren.

Naast reguliere gebruikers kent ieder lidbedrijf straks een centrale accounthouder, iemand die bovenop de genoemde mogelijkheden ook bedrijfsadministratieve handelingen kan verrichten. Denk aan het muteren van bedrijfsgegevens, het verschaffen van inloggegevens aan eigen medewerkers, het downloaden van facturen of een lidmaatschapsbewijs, en meer. Vóórdat dit breed uitgerold wordt, kijken we per lidbedrijf uiteraard heel zorgvuldig naar wie de rol van accounthouder vervult. Het ledenportaal zal naar verwachting begin september ontsloten zijn.

Vervolg

Zowel de nieuwe website als het ledenportaal zijn ingericht op grond van gebruikersstatistieken, mondelinge feedback van leden, uitkomsten van gebruikerstesten en een eerdere online enquête over de digitale informatievoorziening van Bouwend Nederland. In de vervolgfase zullen we hetgeen gemaakt is opnieuw aan een ledenpanel voorhouden. Is de website voldoende gebruikersvriendelijk? Werkt het ledenportaal voor eindgebruikers op een logische, intuïtieve manier? Deze en andere vragen leveren de input voor de puntjes op de i voor een nieuw gebruikersvriendelijk ledenplatform.

In de komende nieuwsbrieven houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen!



Over de auteur

A.C. (Alex) Nieuwenhuis

Communicatieadviseur

Contactpersonen bij dit bericht

Elize Benard

Adviseur Dienstverlening Binnendienst

Jolanda Maas

Communicatiemanager