Modernisering traditionele PSTN en ISDN diensten

Door Marja Bastiaanse , 12 juni 2017

Modernisering traditionele PSTN en ISDN diensten

KPN heeft aangekondigd het telefonienetwerk te moderniseren naar een toekomstvast alternatief voor PSTN en ISDN aansluitingen en neemt op termijn gefaseerd afscheid van de traditionele analoge PSTN en ISDN diensten.

Wat gaat er wijzigen

De technische infrastructuur voor de enkelvoudige PSTN dienst wordt gemoderniseerd naar IP technologie en kan in ieder geval tot 1 januari 2021 in gebruik blijven. Daarnaast blijft KPN de dienstverlening voor ISDN15/20/30 ook ondersteunen tot tenminste 1 januari 2021. De meervoudige PSTN en de ISDN diensten zullen met ingang van 1 september 2019 worden beëindigd. Tegen die tijd dient er voor deze diensten een goed toekomstvast alternatief afgesloten te worden.

Wat te doen

Het kan zijn dat u reeds bent benaderd door diverse aanbieders om direct actie te ondernemen hierover. Wij adviseren u om op dit gebied niet overhaast te gaan handelen en u van tevoren goed te laten adviseren. Het betreft slechts een vooraankondiging van KPN en u heeft genoeg ruimte om u te oriënteren en te laten adviseren voor een toekomstvast alternatief.

De Bouwend Nederland Helpdesk Telefonie kan u hierin begeleiden. Klik hier om uw laatste vaste telefonie facturen te uploaden. Aan de hand van deze facturen vindt een inventarisatie plaats en wordt u geheel vrijblijvend geadviseerd zodat u op tijd gereed bent voor de moderne technologieën op het gebied van vaste telefonie.

Kijk op onze website voor meer informatie over het ledenvoordeel vaste telefonie of neem direct contact op met de Bouwend Nederland Helpdesk Telefonie via 0348 – 49 50 41.

De Bouwend Nederland Helpdesk Telefonie wordt uitgevoerd door sTN Dienstencentrum.



Over de auteur

M. (Marja) Bastiaanse

Communicatiemedewerker Ledenvoordelen

Contactpersoon bij dit bericht

Elize Benard

Adviseur Dienstverlening Binnendienst