Bouwend Nederland Social Support

Schulden, een scheiding of depressieve klachten; het kan iedereen overkomen. In zo'n periode bestaat er vaak geen scheiding meer tussen werk en privé. Men sjouwt de last overal mee naar toe, dus ook mee naar het werk. Op dat moment komt Social Support om de hoek kijken. Social Support biedt werknemers niet alleen een luisterend oor, we staan ze vooral bij met raad en daad. Waar nodig verwijzen we door naar relevante hulpinstanties.

  • Social Support is thuis op een breed terrein van privé problemen die zich regelmatig voordoen, hebben daarin een aanpak en kennen de weg.
  • Social Support is van en voor de sector bouw en infra, spreekt hun taal en kent de mensen.

Maak eenvoudig een afspraak door het formulier in te vullen of bel onze adviseurs op onderstaand telefoonnummer.

Wat tevreden klanten zeggen

“Onlangs heb ik intern de diensten ingezet van Tonny Grotenhuis, adviseur Social Support bij Bouwend Nederland. Wat een verademing...zoveel kennis & ervaring en op heel korte termijn beschikbaar. Heel blij met de inzet van Tonny. Ik vind het belangrijk om er ook in geval van privé problemen te zijn voor mijn werknemers. Social Support is hiervoor een echte aanrader.”
Martine Kleizen, Directeur van Wegenbouw Lansink

“Heijmans maakt al meer dan tien jaar gebruik van Social Support. Het mes snijdt aan twee kanten. Enerzijds wil je als bedrijf dat werknemers het naar hun zin hebben en zich thuis voelen. Anderzijds willen we natuurlijk dat ze duurzaam inzetbaar zijn. Iemand die niet lekker in zijn vel zit, functioneert ook minder. Daar wil iemand bij helpen. Ik vind dat we als werkgever die zorgplicht hebben, het hoort bij goed werkgeverschap.”
Annette Bloemendal, coördinator ArboCentrum Heijmans

“Fred Bimbergen en Tonny Grotenhuis verdienen een groter bereik. Het zijn helden, ik heb ze al zo veel medewerkers zien ondersteunen en altijd naar tevredenheid! Ik kan ieder bedrijf dat lid is van Bouwend Nederland ze van harte aanraden.”

Marc Redegeld, HR directeur bij VolkerWessels Telecom

In een persoonlijke situatie van 'help' en 'wat nu?' heeft Social Support bewezen HELP om te kunnen zetten in effectieve HULP. Allemaal lopen we door een combinatie van gebeurtenissen in het leven ergens tegen aan, of komen de spreekwoordelijke hoge berg tegen. Met de medewerkers van Social Support krijgt u een onpartijdige en neutrale kijk op de kwestie en een beleving en inlevingsvermogen waar zij u echt verder mee kunnen helpen. Vanuit kennis zaken bieden zij  oplossingen waar mensen mee verder kunnen. Vanuit mijn ervaring kan ik Fred Bimbergen van harte aanbevelen. Social Support Bouwend Nederland: Klasse!
Bert Lunenberg, Commmercieel Directeur bij Gebroeders van der Steen


Signalen herkennen

Er zijn verschillende signalen te noemen wanneer er bij werknemers thuis iets aan de hand is. Het komt er op neer dat mensen minder functioneren en (snel) uit hun doen raken. Verzuim ligt op de loer of is een feit. Een hulpaanbod hierin brengt oplossingen dichterbij. Of de zorgen nu in de relationele, financiële, persoonlijke of sociale sfeer liggen, Social Support is hiermee bekend.

Ook goed om te weten

Om ons werk onder aandacht te brengen bij werkgevers en werknemers zijn de volgende handreikingen beschikbaar:

  • Folder: om ons werk onder de aandacht te brengen is de folder "Je lost het op" beschikbaar.
  • Posters: daarnaast zijn van de foto’s in deze folder ook posters beschikbaar.
  • Factsheet: hierin staan de belangrijke punten over Social Support voor de werkgever nog eens opgesomd.
  • Interview met Heijmans: één van de ambassadeurs van ons werk is Annette Bloemendal, coördinator ArboServiceCentrum bij Heijmans. In een interview van BNL in juni 2018 vertelt ze wat ze de meerwaarde vindt van Social Support. Het is snel, adequaat en laagdrempelig!

Zowel de folder als de set posters worden u graag toegezonden, neem hiervoor contact op met onze adviseurs.