Excursie Westfield Mall of the Netherlands: meld je aan
Donderdag 3 september 2020
The Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam is bijna klaar, maar past zo’n groot shopping centrum wel in de huidige tijd? Op 29 september legt projectdirecteur Teun Koek aan de JBN leden van regio Randstad Zuid uit waarom hij gelooft in het succes van dit mega project.
Westfield Mall of the Netherlands, het grootste overdekte shoppingcentrum van Nederland, wordt in Leidschendam gerealiseerd. Een bijzonder project waar een investering van 550 miljoen mee is gemoeid. Het eerste deel van de Mall of the Netherlands is al open en bevat 90 winkels en eetgelegenheden, die voor de Covid-19 crisis, meer dan 650.000 bezoekers per maand trokken. Volgens de laatste voorzichtige voorspellingen zal het winkelcentrum in het eerste jaar na volledige opening, ongeveer 12 tot 14 miljoen bezoekers ontvangen. De verwachting is dat de gehele Mall in het tweede deel van 2020 officieel geopend wordt. Op dat moment zal Westfield Mall of the Netherlands de thuisbasis zijn van 280 winkels, een overdekte versmarkt van 2.500m2, een dining plaza met 10 restaurants, 7 kiosken en een bioscoop met 10 zalen. Daarnaast wordt het voorzien van 4.000 gratis parkeerplaatsen.
Maar past zo’n groot shoppingcentrum wel in deze tijd? Iedereen shopt nu toch via het internet, bioscopen zijn vervangen door Netflix en Pathé Thuis? Hoor tijdens deze excursie wat de visie is achter The Mall of The Netherlands, waarom het een succes wordt en hoe dit imposante bouwproject tot stand komt. Uiteraard staat Teun Koek ook stil bij de invloed van de Covid-19 crisis op de bouw en volledige opening.
JBN leden van regio Randstad Zuid kunnen zich aanmelden voor deze excursie via de persoonlijke uitnodiging, die zij ontvangen hebben. Geen lid, maar wel interesse neem dan even contact op.
Gerelateerd nieuws
Digitale veiligheid begint bij de techniek, maar valt of staat uiteindelijk met de mensen die ermee werken. Medewerkers zijn vaak onbedoeld de zwakste schakel in een organisatie. Denk aan phishingmails die steeds moeilijker te herkennen zijn door toepassing van AI of het werken op onveilige netwerken of andere onbewuste fouten die grote gevolgen kunnen hebben.
Samen met andere partijen in de bouw-, techniek- en woonsector ondertekenden we een beleidsmaatregel die het delen van data in de industriële bouw gaat verbeteren. Daarmee zetten we een belangrijke stap in de versnelling van woningbouw in Nederland. Deze maatregel is onderdeel van het bredere Bestuursakkoord Digitale Gebouwde Omgeving 2027.
Samen digitaal optrekken, om je eigen bedrijf of organisatie én de hele branche slimmer en sneller te maken. Dat is de missie van digiGO, de aanpak waarmee we de gebouwde omgeving digitaliseren. Tijdens het Bestuursakkoord Event werden maar liefst drie nieuwe digiDeals ondertekend.