Ruimte voor vakmanschap: nieuwe Renault Masters voor monumentale aannemer
Vrijdag 6 juni 2025
"Onze oude bussen werden simpelweg te klein voor ons werk." Als gespecialiseerd aannemersbedrijf in monumentaal werk weet Aannemersbedrijf Gebr. v.d. Netten v. Stigt B.V. uit Zoelmond hoe belangrijk goed gereedschap is, en dat begint al bij het vervoer. In samenwerking met Van Mossel Tiel en via het ledenvoordeel van Bouwend Nederland werd een toekomstbestendige oplossing gevonden.
Altijd voorbereid op het onverwachte
“Ons werk vraagt om specialistisch materieel,” zegt Hans Jansen, operationeel directeur. “Bij monumentaal werk weet je nooit precies wat je tegenkomt. Daarom nemen we altijd een compleet arsenaal mee: van standaard bouwmaterieel tot fijn handgereedschap.” De nieuwe Renault Masters spelen hierin een grote rol. “Ze bieden de ruimte en het comfort om alles veilig en efficiënt mee te nemen, zonder dat we altijd een aanhanger nodig hebben.” De bedrijfswagens liggen dan ook tot aan het dak vol. “Je kunt niet zomaar terug als je met eeuwenoud hout of kwetsbaar metselwerk werkt. Zo kunnen we altijd het juiste gereedschap én materiaal bij de hand hebben, waar we ook zijn."
Samen naar een oplossing
Via Stijn van Sijpveld, accountmanager buitendienst bij Van Mossel Tiel, werd samen gezocht naar een praktische én betaalbare oplossing. Het resultaat: drie nieuwe Renault Masters. “Wat fijn was: we hoefden nergens naar om te kijken,” zegt Jansen. “Zelfs de bestickering is voor ons geregeld. Die complete ontzorging maakte echt het verschil.”
"Dankzij de ledenkorting van maar liefst €27.099,-
konden we deze investering verantwoord doen."
Hans Jansen - Operationeel directeur
Financieel aantrekkelijk via Bouwend Nederland
De samenwerking tussen Renault en Bouwend Nederland bleek een doorslaggevende factor. “Dankzij de ledenkorting konden we deze investering verantwoord doen. Voor drie wagens scheelde het ons maar liefst €27.099,-. Zo’n besparing telt zwaar mee, daardoor werd deze stap voor ons haalbaar én verantwoord.”
Klaar voor de toekomst
De nieuwe bussen zijn inmiddels volop in gebruik en bevallen uitstekend. “Vooral de ruimte is een verademing. Alles heeft z’n plek, en dat geeft rust in het werk. Bovendien zie je dat collega’s er met trots in rijden. Het zijn nette, representatieve wagens, waarin je ook nog een lekker zit, dat merk je goed na een lange werkdag.”
Gebouwd op betrouwbaarheid
“De investering is bovendien een keuze voor de lange termijn. Voor ons draait continuïteit niet alleen om financiële zekerheid, maar ook om betrouwbare voertuigen die ons niet in de steek laten. We willen voertuigen die jarenlang meegaan zonder onverwachte kosten. Omdat we soms zware materialen moeten vervoeren, is diesel voor ons de beste keuze; het biedt de kracht en efficiëntie die we nodig hebben. Deze bussen geven ons dat vertrouwen, zodat we onze kwaliteit nu én in de toekomst kunnen blijven leveren.”
Met de positieve ervaringen tot nu toe kijkt het bedrijf voorzichtig vooruit. “We sluiten niet uit dat er in de nabije toekomst nog meer Renault Masters bij komen. Als we blijven groeien, willen we daar ook praktisch op voorbereid zijn.”
Meer weten?
Heb je vragen of wil je meer weten over het kopen of leasen van (elektrische) bedrijfswagens? Mail dan naar voordeel@bouwendnederland.nl of bel 079 3 252 166.
Gerelateerd nieuws
Bouwbedrijf Rijk is al meer dan tien jaar een tevreden klant van AutoKievit, de dealer van Renault bedrijfswagens. De samenwerking is een gouden match, gebaseerd op duidelijke communicatie, korte lijnen en het nakomen van afspraken. “Zeggen wat je doet, en doen wat je zegt. Daar staan we voor en dat verwachten we ook van onze samenwerkingen’’, aldus Freddie van Drongelen, eigenaar van Bouwbedrijf Rijk.
Veel werk in de infra wordt uitgevoerd door kleinere bedrijven. Deze mkb-bedrijven bieden samen een derde van de (veelal regionale) werkgelegenheid in de sector. Om hun vakmanschap en praktische innovatiekracht te behouden, is continuiteit van passend werk nodig. Bouwend Nederland, MKB INFRA, Vereniging van Waterbouwers, Cumela en VHG vragen opdrachtgevers om de mkb-bedrijven in te zetten op hun uitvoeringskracht. Houd makkelijk wat makkelijk kan.
Woensdag 4 december gaat de Tweede Kamer opnieuw debatteren over de invoering van uitstootvrije zones in binnensteden. Staatssecretaris Jansen van Milieu deed recent een voorstel ter versoepeling van de invoering van zero-emissiezones. Hij kondigde aan dat gemeenten een jaar lang geen boetes zouden opleggen en dat de schoonste dieselbussen in emissieklasse 6 tot 1 januari 2029 toegang zouden krijgen tot binnensteden. Met die versoepelingen waren de gemeenten het zelf alleen niet eens. Daarmee ontstond onduidelijkheid en reden voor een nieuw debat over het onderwerp.