Goed nieuws: campagne 'Ik ga voor infra' gelanceerd
Dinsdag 1 oktober 2024
De social media campagne 'Ik ga voor infra’ is officieel van start is gegaan. Deze op maat gemaakte campagne is ontworpen om infra-opleidingsbedrijven te ondersteunen en te versterken. Door succesvolle elementen uit eerdere campagnes te combineren met frisse ideeën zetten we de unieke mogelijkheden van een carrière in de infrasector in de spotlight.
Onze focus ligt op een jonge doelgroep, specifiek jongens tussen de 20 en 27 jaar, waarbij we ook bewust aandacht schenken aan hun vriendinnen en moeders als belangrijke beïnvloeders. Met een krachtige boodschap benadrukken we de voordelen van werken in de infra: een diploma, een goed salaris, baanzekerheid, vrijheid en de mogelijkheid om te werken met indrukwekkende machines.
Samenwerking met infrabedrijven
De campagne is lokaal gericht (zowel online als offline) en maakt gebruik van opvallende visuals en krachtige, korte teksten. We werken nauw samen met lokale infrabedrijven en gebruiken hun netwerk en invloed om de doelgroep effectief te bereiken. Om maximaal succes te bereiken is de campagneboodschap getoetst bij een panel van de doelgroep, vergelijkbaar met de aanpak van de succesvolle 'Werkend leren'-campagne.
Samen gaan we voor infra
Met 'Ik ga voor infra' streven we naar directe impact én duurzaam succes. Tegelijkertijd bereiden we ons voor op een mogelijke samenwerking met de landelijke campagne 'Jij gaat het maken'. We nodigen alle betrokken partijen uit om actief bij te dragen aan de promotie van deze campagne en samen te bouwen aan een toekomst vol kansen in de infra. Gebruik de hashtag #ikgavoorinfra op alle kanalen. Posten op Instagram of TikTok? Tag dan @ikgavoorinfra.
Gerelateerd nieuws
Goed nieuws voor families met jonge kinderen én liefhebbers van bouwen en infra: van 19 juli tot en met 17 augustus opent het interactieve themapark JIJ Bouwt de Toekomst voor de derde keer haar deuren in Harderwijk. Een uniek dagje uit voor het hele gezin, waarin kinderen spelenderwijs kennismaken met de wereld van bouw en infra. Deze derde editie wordt georganiseerd door Stichting Jij Bouw & Infra én speciaal voor onze leden is er een speciale kortingscode.
Stralend weer, leergierige basisschoolleerlingen én een gevarieerd programma vol doe-activiteiten, waren de ingrediënten die van de Onderwijsdagen van de Bouw in Breda en Tilburg een groot succes maakten. In Breda vond de dag voor de tweede keer plaats. Maar liefst 2.000 leerlingen uit de regio kwamen met bussen aan op het bouwterrein Blossem in Breda, waar een hele nieuwe wijk wordt opgetrokken. In Tilburg werd de Onderwijsdag van de Bouw voor de eerste keer georganiseerd. Daar stapten 400 kinderen uit de bussen om kennis te maken met de bouw- en infrasector.
In Regio Oost staat de Onderwijsdag van de Bouw inmiddels stevig op de kaart. Zo maakten in Zwolle, Eibergen, Glanerbrug en Veenendaal meer dan tweeduizend leerlingen kennis met de wereld van de bouw en infra. Een mooie samenwerking tussen bedrijven, onderwijsinstellingen en Bouwend Nederland.