"De val van het kabinet is dé kans voor politieke partijen om woningbouw, infrastructuur, het stikstof- en klimaatdossier op orde te brengen", zegt onze voorzitter Arno Visser. "Nu we op korte termijn zowel Tweede Kamer- als gemeenteraadsverkiezingen hebben is het is zaak landelijke en lokale politiek beter op elkaar af te stemmen. Niet alleen op papier, maar vooral ook bij de uitvoering."
Gerelateerd nieuws
Van bier en bitterballen naar timmeren en renoveren: daar komt de CV van Marco Baan (52) in het kort op neer. Na meer dan 30 jaar in de horeca begon hij recent zijn eigen timmerbedrijf.
'De bouw maakt het' is vanaf 1 juli ook te vinden op TikTok. Het doel: een nog breder Nederlands publiek bereiken met herkenbare, creatieve en toegankelijke content die bijdraagt aan een positiever en actueler beeld van de bouw- en infrasector.
In april 2025 heeft onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van ons een onderzoek gedaan naar het imago van de bouw en infra. Het gaat om een herhaalmeting van eerdere onderzoeken in 2020 en 2021. De Nederlander heeft nog altijd een positief beeld van de sector, het beeld is zelfs positiever ten opzichte van de vorige meting. Opvallende ontwikkeling is dat de kennis en houding ten opzichte van de arbeidsvoorwaarden is verbeterd, meer mensen in de sector willen werken en dat het beeld van de infra vollediger is, al is het nog altijd minder ingevuld dan dat van de bouw.