TikTok-pilot 'De bouw maakt' het vanaf 1 juli
Maandag 30 juni 2025
'De bouw maakt het' is vanaf 1 juli ook te vinden op TikTok. Het doel: een nog breder Nederlands publiek bereiken met herkenbare, creatieve en toegankelijke content die bijdraagt aan een positiever en actueler beeld van de bouw- en infrasector.
'De bouw maakt het' is onze campagne waarmee we laten zien wat de bouw en infra doet, hoe dat steeds slimmer en duurzamer gebeurt en vooral waarom dat belangrijk is voor ons land. Daarnaast laten we jong en oud zien hoe mooi het werk in onze sector is. Een belangrijk onderdeel van de campagne is de inzet van social media, via inkoop van advertenties én via onze eigen kanalen. Er is al een 'De bouw maakt het' account op YouTube, Facebook en Instagram.
Vanaf 1 juli 2025 komt daar TikTok bij
TikTok is niet langer alleen voor jongeren, inmiddels zijn ook Nederlanders tussen de 20 en 65 jaar hier volop actief. Zij zijn voor de sector een belangrijke doelgroep, zowel vanuit arbeidsmarktperspectief (zij-instroom) als vanuit hun positie als beïnvloeder van jongeren bij hun studiekeuze.
We onderzoeken de komende maanden welke content op het kanaal werkt: van humoristische sketches tot meer serieuze content over trots, vakmanschap en de menselijke kant van onze sector. De investering wordt eind 2025 geëvalueerd, waarna we besluiten of TikTok ook in 2026 wordt ingezet. De strategie, content en monitoring op TikTok wordt verzorgd door RauwCC, het bureau dat ook het Facebook- en Instagramkanaal van 'De bouw maakt het' beheert.