Aanbesteden: Ken je klant

Kies voor aanbestedingen die kansrijk zijn en tegelijkertijd je bedrijf onderscheidend profileren!

Afbeelding Aanbesteden: Ken je klant

Wil jij superieur klantinzicht krijgen en zo aanbestedingen winnen? Wil je de laagste faal- en offerte kosten realiseren? En, wil je de voorkeur van je klant beslissend beïnvloeden? Dan is deze training geschikt voor jou!

Kies je startmoment

Hier vind je een overzicht met alle beschikbare trainingsdata. Kies de startdatum en locatie die bij je past en meld je direct aan. Is de training vol? Neem dan contact met ons op, we kijken graag mee naar andere mogelijkheden.

Er zijn op dit moment geen trainingen gepland. Op de hoogte blijven van nieuwe trainingsdata? Meld je dan aan voor de Academy Alert!

Aanmelden Academy Alert

Met behulp van de ‘6 stappen methode’ ontdek je hoe excellent klantinzicht gaat leiden tot trefzekere inschrijvingen. Dat door vernieuwingen toe te passen die zo hoog scoren bij je klant, dat je klant je reclame wordt, zodat je eigen acquisitie nog effectiever wordt. Daarnaast innoveer je je acquisitie waarbij je excelleert in klanttevredenheid en tegelijkertijd de acquisitie kosten drastisch verlaagt!

Wat leer je?

  • Kansrijke en kansloze aanbestedingen te selecteren.
  • De achterliggende problematiek van de klant achterhalen.
  • Meer inzicht krijgen in de werkelijke gedachten van je klant.
  • Het afleveren van maatwerk zonder dat de kosten uit de hand lopen.
  • Klanten inzetten in je acquisitie door o.a. een klantpanel.

Voor wie?

Je bent een directeur, een commercieel manager, hoofd van een bedrijfsbureau, een tendermanager, een acquisiteur of je voert een andere functie uit op het gebied van aanbestedingen.

Voorbereiding

Je ontvangt een korte vragenlijst en de casus ter voorbereiding. Op basis van jouw input stemmen we de details en accenten van de training af.

Programma

In één intensieve dag ga je aan de slag met het analyseren van de klant, het begrip ‘vraag achter de vraag’ op basis van de casus. Je gaat een visie ontwikkelen voor je aanbod op gebieden als o.a. duurzaamheid, risico- en projectbeheersing. Daarna ga je aan de slag met het schrijven van een winnend maatvoorstel gebaseerd op superieur klantinzicht.

Na afloop van de training kun je aanbestedingen selecteren die echt kansrijk zijn, zodat je je tijd en geld alleen investeert in kansrijke projecten. Dat scheelt kosten en tijd! Je maakt aan de hand van de 6 stappen methode klantprofielen die je offertes trefzeker maken. En je weet hoe je een klantpanel kunt inzetten om je acquisitie nog effectiever te maken!

 

Vragen? Stel ze gerust.

Heb je een vraag of wil je meer weten over onze trainingen? Neem dan contact met ons op.

Esther Zeemeijer

Opleidingscoördinator