Onze nieuwe jongerencampagne is zojuist gestart!

We daagden bekende 'TikTokkers' uit om bouwchallenges te doen met behulp van jongeren uit de bouw en infra. Dat blijkt in de praktijk niet eens zo makkelijk. De eerste challenge namen we op bij SPB in Waddinxveen. Er volgen nog vier challenges bij verschillende opleiders uit het land. Op deze manier willen we jongeren enthousiasmeren om te kiezen voor een BBL-opleiding in de bouw en infra.
Het kan zo maar zijn dat onze volgers en leden de campagne niet voorbij zien komen, omdat de campagne voornamelijk op YouTube, Snapchat en TikTok wordt gedeeld, oftewel de kanalen waar de doelgroep de meeste tijd besteed.
Wekelijks een video
De aankomende vier weken verschijnt er elke donderdag om 16.00 uur een nieuwe video op het YouTubekanaal van Je Gaat Het Maken. Daarnaast delen de drie bekende TikTokkers, met gezamenlijk een bereik van zo'n 800.000 jongeren, verschillende TikToks die zij hebben opgenomen tijdens de challenges bij de opleiders. Met verschillende advertenties op Instagram, Snapchat en Youtube activeren we jongeren om mee te doen aan de thuischallenge en uiteindelijk om online in gesprek te gaan met een chatbot, die hen helpt richting de juiste BBL-opleiding bij hen in de buurt. Zowel het campagne-idee als de chatbot hebben we voorafgaand aan deze campagne zorgvuldig getest met de doelgroep zelf. Samen met de Vakgroep Opleidingsbedrijven, die betrokken is bij de campagne, kijken we met veel enthousiasme uit naar de resultaten van deze campagne. We houden jullie hier natuurlijk over op de hoogte.