Over Social Support

Signalen herkennen, verzuim voorkomen 

Er zijn verschillende signalen te benoemen wanneer er bij werknemers thuis iets aan de hand is. Mensen functioneren vaak minder en raken (snel) uit hun doen. Verzuim ligt op de loer of is een feit. Een hulpaanbod hierin brengt oplossingen dichterbij. Of de zorgen nu in de relationele, financiële, persoonlijke of sociale sfeer liggen, Social Support is hiermee bekend.

Informatiemateriaal

Voor de werkgever hebben we alle belangrijke punten van Social Support op een rijtje gezet. Om te zorgen dat medewerkers eenvoudig contact kunnen opnemen met onze adviseurs, zijn de volgende handreikingen beschikbaar:

  • Folder: leg een stapel "Je lost het op" folders neer in de bouwkeet en op kantoor.
  • Posters: er zijn ook posters beschikbaar voor in de bouwkeet.

Zowel de folder als de set posters kunnen we je toesturen. Zend hiervoor een e-mail naar socialsupport@bouwendnederland.nl.

Afspraak maken 

In een persoonlijk gesprek lichten onze adviseurs Fred Bimbergen (06-53153075) of Tonny Grotenhuis (06-53152967) graag toe wat ze voor jouw bedrijf en werknemers kunnen betekenen en wat de kosten zijn. Maak eenvoudig een afspraak door het formulier in te vullen.

Wat tevreden klanten zeggen

“Onlangs heb ik intern de diensten ingezet van Tonny Grotenhuis, adviseur Social Support bij Bouwend Nederland. Wat een verademing...zoveel kennis & ervaring en op heel korte termijn beschikbaar. Heel blij met de inzet van Tonny. Ik vind het belangrijk om er ook in geval van privé problemen te zijn voor mijn werknemers. Social Support is hiervoor een echte aanrader.”
Martine Kleizen, Directeur van Wegenbouw Lansink

“Heijmans maakt al meer dan tien jaar gebruik van Social Support. Het mes snijdt aan twee kanten. Enerzijds wil je als bedrijf dat werknemers het naar hun zin hebben en zich thuis voelen. Anderzijds willen we natuurlijk dat ze duurzaam inzetbaar zijn. Iemand die niet lekker in zijn vel zit, functioneert ook minder. Daar wil je iemand bij helpen. Ik vind dat we als werkgever die zorgplicht hebben, het hoort bij goed werkgeverschap.”
Annette Bloemendal, coördinator ArboCentrum Heijmans

“Fred Bimbergen en Tonny Grotenhuis verdienen een groter bereik. Het zijn helden, ik heb ze al zo veel medewerkers zien ondersteunen en altijd naar tevredenheid! Ik kan ieder bedrijf dat lid is van Bouwend Nederland ze van harte aanraden.”

Marc Redegeld, HR directeur bij VolkerWessels Telecom

"In een persoonlijke situatie van 'help' en 'wat nu?' heeft Social Support bewezen HELP om te kunnen zetten in effectieve HULP. Allemaal lopen we door een combinatie van gebeurtenissen in het leven ergens tegen aan, of komen de spreekwoordelijke hoge berg tegen. Met de medewerkers van Social Support krijgt u een onpartijdige en neutrale kijk op de kwestie en een beleving en inlevingsvermogen waar zij u echt verder mee kunnen helpen. Vanuit kennis zaken bieden zij  oplossingen waar mensen mee verder kunnen. Vanuit mijn ervaring kan ik Fred Bimbergen van harte aanbevelen. Social Support Bouwend Nederland: Klasse!"
Bert Lunenberg, Commmercieel Directeur bij Gebroeders van der Steen

"Ik kan iedereen Fred en Tonny van harte aanbevelen! Al jarenlang zet ik hen in als een medewerker een luisterend oor of hulp bij het oplossen van zijn of haar financiële problemen nodig heeft. Fred en Tonny zijn zeer integer en hebben een onafhankelijke rol. Dit maakt dat de medewerker in vertrouwen zijn of haar privé problemen kan delen. Ze helpen de medewerker weer op een positieve manier vooruit. Alle medewerkers geven achteraf aan dat ze de hulp enorm positief hebben ervaren. Het is fantastisch dat dit bestaat en dat wij dit als werkgever kunnen aanbieden aan onze medewerkers."
Jirska Marseille, HRM Adviseur KWS Infra