• Home
  • Actueel
  • Nieuws
  • Meld je nu aan voor de Leergang Topwerkgeverschap - Employee Experience

Meld je nu aan voor de Leergang Topwerkgeverschap - Employee Experience

Driedaagse leergang op 10, 24 november en 8 december 2020

maandag 21 september 2020

Vincent Zijlstra

Adviseur Onderwijs & Arbeidsmarkt Regio Randstad Noord
Afbeelding Meld je nu aan voor de Leergang Topwerkgeverschap - Employee Experience

Bouwend Nederland biedt in samenwerking met HappinessBureau in het najaar van 2020 de driedaagse Leergang Topwerkgeverschap - Employee Experience aan. Lees in dit artikel hoe je je kan aanmelden en maak gebruik van een exclusief aanbod.

De leergang is speciaal voor ondernemers uit de bouw en infra. Hiermee krijgt employee experience een vaste plaats in de onderneming en ga je als ondernemer aan de slag om je eigen werkgeverschap naar een hoger niveau te tillen. Deze leergang is speciaal gericht op DGA's en (HR)managers.

  • Locatie: 3D Makerszone in Haarlem.
  • Data: 10 november, 24 november en 8 december 2020 (van 8.00 tot 16.00 uur).
  • Exclusief aanbod voor leden: €750 (in plaats van €2.000) inclusief het boek Employee Experience van H. Mes en G. Peper ter waarde van €42,50.
  • Aanmelden kan tot 15 oktober 2020.

Deelnemers kunnen kennismaken met het gedachtegoed van toonaangevende experts op het gebied van Employee Experience, bijvoorbeeld:

• Heleen Mes: Employee Experience & Design expert en oprichter LinkedIn groep Employee Experience Nederland / België
• Kilian Wawoe: auteur en HRM Docent Vrije Universiteit Amsterdam
• Josje Damsma:  directeur CrossOver
• Tahlvik Leung Lo Hing: hoofd HR Van Wijnen 

Clients don’t come first, employees come first. If you take care of your employees, they will take care of your clients - Richard Branson

Zorg dat medewerkers zich ontwikkelen

De bouw- en infrasector staan de komende jaren voor grote uitdagingen. Het bouwen van één miljoen woningen, het verduurzamen van de bestaande bouw en ook de energietransitie vragen om nieuwe expertise, maar vooral ook veel extra menskracht. Een van de belangrijkste uitdagingen voor de komende jaren is het vinden van voldoende geschoolde medewerkers om al deze maatschappelijke opgaven mogelijk te maken. Dat terwijl de druk op de sector nu al enorm groot is, onder meer door de PFAS- en stikstofproblematiek én de ongewisse coronamaatregelen. Het EIB verwacht dat we hierdoor het komende anderhalf jaar een economisch zware tijd tegemoet gaan, maar dat de markt daarna weer sterk zal aantrekken. Reden te meer om de vakkrachten die nu de sector instromen of daar al werkzaam zijn, te behouden. Bovendien kent de sector een hoge uitval. Een uitval, waarvoor bedrijven tot wel drie procent van hun opbrengst betalen. Dit is bijna gelijk aan de doorsnee winstmarge. Als bedrijven geen maatregelen nemen om te zorgen dat medewerkers hen kunnen vinden, binnenboord blijven, zich kunnen en blijven ontwikkelen én vitaal blijven, dan zullen de kosten van uitval de komende jaren alleen maar toenemen en winstmarges nog verder verdampen.

Bouwen aan de eigen onderneming

In de Leergang Topwerkgeverschap – Employee Experience maken ondernemers daar werk van en gaan zij aan de slag om hun onderneming aantrekkelijk te maken en te houden voor medewerkers. De Leergang heeft oog voor de praktijk, want de deelnemers werken voor hun eigen onderneming een toekomstscenario uit.

Wat is employee experience?

Employee experience is wat een (potentiële) medewerker ervaart in al zijn of haar contacten met een organisatie. Van de employer branding van de organisatie, het solliciteren tot het moment dat de medewerker de organisatie weer verlaat en zelfs daarna. Plus alles wat daartussen op het werk gebeurt. Deze medewerkersbeleving bepaalt hoe goed een organisatie in staat is om talent aan te trekken, bevlogen te laten zijn en te behouden. Employee experience wordt door experts gezien als de 'next step' in werkgeverschap, gebaseerd op de beste theorieën en praktijken van topwerkgevers. 

Waarom is employee experience belangrijk?

Betrokken medewerkers zorgen voor hogere groei van inkomsten, hogere klanttevredenheid, hogere effectiviteit en productiviteit en minder personeelsverloop. Betrokken medewerkers zorgen voor een sterk merk en een gezond bedrijf. Het positieve verband tussen betrokken en bevlogen medewerkers, klanttevredenheid en betere bedrijfsprestaties is al meerdere keren onderzocht en aangetoond.

Employee experience gaat niet over wat je allemaal doet voor jouw werknemers, maar over hoe zij dat ervaren. Een positieve visie op employee experience begint bij de leiders en managers van een organisatie. Zij zijn immers direct verantwoordelijk voor de aspecten die werknemers belangrijk vinden in de organisatie waar ze (willen) werken.

Topwerkgeverschap - Employee Experience

Driedaagse Leergang: 10 november, 24 november en 8 december2020 (8-16 uur). Speciaal voor DGA's en (HR)managers. Exclusief aanbod voor leden: €750 inclusief boek Employee Experience.

Aanmelden

De Leergang

De Leergang Topwerkgeverschap die we aanbieden helpt je om employee experience in de praktijk te brengen. Een positieve employee experience kan een organisatie tot grote hoogte opstuwen en dat is goed nieuws voor iedereen. Of zoals Richard Branson het zegt: 'Als je je medewerkers op de eerste plaats zet, je klanten op de tweede en je aandeelhouders op de derde, dan is het resultaat dat je aandeelhouders het prima doen, je klanten nog beter en je medewerkers gelukkig zijn'.