Vrijdag 28 mei 2021 openen 39 bouwopleiders hun deuren

dinsdag 25 mei 2021

Kathelijne Koster

Coordinator Meerjarenprogramma's
Afbeelding Vrijdag 28 mei 2021 openen 39 bouwopleiders hun deuren

Met de campagne Werkend Leren zetten wij bekende TikTokkers in om jongeren te bereiken en ze zo te enthousiasmeren om voor een opleiding in de bouw en infra te kiezen. Op vrijdag 28 mei openen bouwopleiders hun deuren zodat jongeren een kijkje kunnen nemen. Deze jaarlijkse open dag wordt uiteraard coronaproof georganiseerd.

Maar liefst 39 mbo-bouwopleiders uit heel Nederland openen 28 mei op afspraak hun deuren, zodat jongeren en hun ouders kunnen zien hoe gaaf een opleiding in de bouw en infra is, wat de mogelijkheden zijn en om zich laten inspireren.

Campagne gevoerd op social media

Net als bij de 'Werkend Leren: The Challenge' kan het zijn dat onze leden en volgers de campagne niet voorbij zien komen. De campagne is voor jongeren bedoeld en wordt voornamelijk door ze op YouTube, Snapchat, TikTok en Instagram Reels gedeeld. Dat zijn de kanalen waar deze doelgroep de meeste tijd besteedt.

Bekende TikTokkers ingezet

De drie bekende TikTokkers Robine, Agiiii en Quinten uit onze eerdere campagne hebben ook voor deze open dagen filmpjes gemaakt die je hieronder kunt bekijken.

Doelgroep beïnvloeders zoals ouders

Met deze campagne richten we ons ook op de beïnvloeders van de jongeren, omdat zij een belangrijke rol spelen in de studiekeuze van hun kind. Hiervoor maakten we een aparte video die we deelden via onder ander Facebook (zie hieronder).

Aanmelden open dag

Zowel de jongeren als de beïnvloeders worden in de campagne naar de landingspagina Jegaathetmaken.nl/werkendleren geleid. Op deze pagina kunnen zij zich bij de bouwopleider bij hen in de buurt inschrijven voor de open dag.

Je gaat het maken

De Werkend Lerencampagne is een van de activiteiten die we samen met de Vakgroep Opleidingsbedrijven organiseren vanuit het programma 'Je gaat het maken in de bouw & infra'. We kijken met veel enthousiasme uit naar de resultaten van deze campagne. We houden je hier natuurlijk over op de hoogte.