'Jij gaat het maken' dit najaar weer online

Dit najaar krijgt de door cao-partijen gestarte jongerencampagne ‘Jij gaat het maken’ een vervolg. Met deze campagne interesseren we nieuwe doelgroepen voor (het werken in) de bouw en infra. Nieuw dit najaar is dat we onze focus verbreden naar de doelgroep potentiële zij-instromers (‘switchers’).
Half september (her)start de campagne gericht op jongeren en zijn verschillende nieuwe en bestaande video’s zichtbaar op de online platforms waar zij zich bevinden. Dit keer zijn ook verdiepingsvideo's gericht op de (ondergrondse) infra onderdeel van de middelenmix. Deze video’s zijn al te bekijken op het Youtube kanaal van Jij gaat het maken. Naar aanleiding van onderzoek naar de beweegredenen van zij-instromers om al dan niet te switchen van baan, start in november ook een campagne (onder dezelfde naam) die zich specifiek richt op ‘switchers’.
Gezamenlijke campagne cao-partijen
Bouwend Nederland, Aannemersfederatie Nederland, WoningBouwersNL, Vereniging van Waterbouwers, FNV Bouwen en Wonen en CNV Vakmensen hebben de handen ineengeslagen en werken samen voor meer instroom en behoud van mensen voor onze sector. Met de campagne Jij gaat het maken laten de cao-partijen sinds 2022 jongeren (en vanaf nu ook ‘switchers’) zien dat zij in de bouw en infra kunnen werken aan hun eigen toekomst én aan die van Nederland. Kijk voor meer informatie over de campagne op jijgaathetmaken.nl, bedrijven vinden daar ook promotiemateriaal en een gratis lespakket voor middelbare scholieren (bovenbouw vmbo/havo/vwo).